Kamis, 29 September 2016

Najwa Latif

Assalamualaikum

Hi semua... this is about my favorite, dia adalah dara comel yang berbakat di tanah melayu. Do you know her? She known as Najwa Latif. Penyanyi remaja sekaligus pencipta lagu ini mulai terkenal sejak lagu pertamanya Cinta Muka Buku mendapat sambutan hangat dari para pendengar musik. Bisa dibilang lagu ini menjadi langkah pertama yang berharga baginya untuk mewujudkan cita-citanya menjadi seorang penyanyi. Oiya, awalnya Najwa adalah youtuber dan dia merupakan artis youtube termuda di negaranya. Alunan dari petikan gitar dan suara khas dari Najwa atau panggilan akrabnya Wawa ini telah mencuri hatiku *eaaaa I mean that I do like her songs. 


Name : Imratul Najwa binti Abdul Latif
Born : Batu Pahat, Johor Malaysia, 23 May 1995 (21 years old)
Anak ketiga dari empat bersaudara
Education : UNITAR International University, Teaching of English as a Second Language
Facebook : NajwaLatif
Twitter : NajwaLatif
Instagram : OfficialNajwaLatif
Youtube : najwa595
Labels : NAR Records


Let me tell the little story how the way I know her. Firstly, saya memanglah peminat lagu-lagu melayu, my favorite adalah Siti Nurhaliza since I was in elementary school. Then in collage time, my sister told me about Nur Heliza Helmi, she's a singer also from malaysia. I like her too. selain penyanyi, Kak Heliza juga pandai acting, salah satu filmnya adalah Surga Cinta. Start there lah I know about Wawa. How can? cause I watch short movie dari Kak Heliza yang berjudul Couple di channel youtube, dimana berisi beberapa backsound atau sebut saja soundtracknya lah yaa, yaitu lagu yang cukup unik, berjudul Untuk Dia, dinyanyikan oleh Sleeq dan Najwa. I still remember the precious time yaitu 7 September 2014. I searched its mv, when I heard Najwa's voice, immediately saya suka sangatlah. It sounds nice, easy listening. Well, aku jadi nge-fans dengan Najwa. Semoga berluang ke Malaysia suatu hari nanti, *nabung ah harap bisa jumpa Wawa secara live, kan?! oiya nak jumpa Kak Irene, Kak Siti, Kak Heliza juga lah.. HeHe.. beside of her songs, I like Najwa's style. Pokoknya mah memang Wawa punya bakat talenta yang cemerlang didunia musik. Congrats wawa, sukses selalu ya!

If you haven't yet know about her songs, I suggest you to listen first, then I mind you will like too. 

2011 : Cinta Muka Buku
2011 : Carta Hati
2012 : Kosong
2012 : Terima Kasih Cikgu (Feat)
2012 : Untuk Dia (Feat)
2012 : AdaMu
2012 : Sahabat (Feat)
2013 : Hari Raya
2013 : I Love You
2014 : Hilang
2014 : Aku
2015 : Satu Hari Nanti
2015 : Satu
2016 : Biar

Best lah karya Wawa nih. Saya suka kesemua lagu-lagu dari wawa, tapi jika harus menjawab yang the most adalah AdaMu dan Satu Hari Nanti. 

Itu je lah yang nak di share kali ini ^^

Nak pesan tiket ke Malaysia dulu *daydream


Wassalamualaikum

Tidak ada komentar: